Friday 3 May 2013

Day 4 ^Cabaran ISihat Musim3 [majalah iSIHAT & KevinZahri]^

So today is my first day untuk melatih diri makan secara sihat dan untuk Cabaran dan menag seperti yang ada dalam gambo kat Atas tu... Bukan habuan jadi taruhan [ceh..poyo jer] mmg la kalau boleh nak menang but like my mum said [Dengar Cakap Mak Berkat] menang ke kalah ker yang penting bila dah biasa dan hadiah baling BEST kesihatan yang sempurna.. Baik MAK... =) 
ok what am i eating today 
"
"
"
Sebenarnya hari nie celebrate saya tuan diri nie x jadi Berenti Kerja so saya sendiri masak 
SPAGHETTI  CHICKEN BALL [ayam lagi cepat hadam dari daging]
 yang mana saya buat secara sihat with alot..lot of CELERY [more than this pic 2 pokok] ramai weh makan
and added a lot..lot of CARROT and UNION [seriously more then this pic show] 
AND the main is TOMATO [25nos-lenguh tangan mencincang] saya guna tomato segar coz akan ada rasa manis sikir compare to paste dia,tapi paste guna gak macam untuk colouring la.. so finally siap sebelanga besar and 
PERSOALANNYA berapa BANYAK saya ni MAKAN...????

Tak tipu masa masak rasa kuah tu mcm biasa masak kari jer [tipu rugi diri sendiri] sebab spaghetti orang lain rebus kalau buat sekali mau malam tu gak sepinggan hahaha... so saya makan sebanyak 2 pinggan dalam masa berasingan sebab petang tu kira makan petang la...

balik kerja belasah makan Garlic Bread buatan sendiri ngan kuah tadi.. 

so kira pada saya pengambilan makanan hari nie still under control kot [berdoa dalam hati] senaman..??????
ni macam video bawah nie tapi buat separuh jer coz penat kan baru nak mula balik..
tapi serious anda akan berpeluh dengan jayanya...


P/S : Terasa sangat sihat tapi masih sangat terasa nak makan pelik2 erghhhhh....sabo2 [6week]


Happy to see P.E.O.P.L.E smile (=^_^=)

No comments:

Post a Comment

¸.•*¨*•*¨*ღ¸.•*¨*•*ღ
بِســـمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ
ღ¸.•*¨*•*¨*ღ¸.•*¨*•*ღ

Diceritakan Dari Hati ღ
(ღ No Hate Please,Just Love ღ)