Thursday 13 September 2012

Tayangan Perdana Filem Untuk Tiga hari

Entry ni akan menjadi panjang coz banyak cerita nak di kongsi…hehehehe

Cubaan yg entah keberapa..

Setelah beberapa kali aku mencuba nak jawab soalan tapi gagal kerana ada jer yang lebih cepat dan pantas dariku..huhuhu Dan setelah cubaan ku yang sangat2 memuncak aku sebenarnya berjaya tetapi..sila lihat sendiri keputusannya..AGAK TAK BERPUASHATI tapi aku redha mungkin tak der rezeki aku dan …WHATEVER hahaha..[sedih sebenarnya hehehe kalau nak cakap nama salah mmg bawah aku tu pun salah gak]

Cuba Lagi dan Yang Terakhir..
Dan dengan berkat keazaman dan terlepas sekali lagi 2 peluang special contes hari terakhir lak tu dan aku tak sangka aku yang paling pantas [soalan senang sangat pun nak bangga]AHHH…janji aku ado..ko ado..??? hahahaha  diumumkan…saya berjaya akhirnya..

Dok merepek2 apakah sebenarnya … jeng..jeng..jeng..

Hehehehe nak menang tiket 
“Malam Gala Tayangan Perdana Untuk Tiga Hari”

Kenapa aku beria2 sangat untuk ini sebab aku sangat minat Afdlin Shauki  Sangat-Sangat dan tak pernah miss pun kalau cerita tu ada dia dan tambahan cerita ni dial ah belakon dan dialah pengarahnya… MANA BOLEH NAK LEPASKAN [hampir2 nak terlepas]Dengan berpeluang jumpa ramai artis2 lain yg turut memeriahkan [jap g tgk gambar yer] 

Dan..DAN yang paling best ke-2 hari ni dapat jumpa AHADIAT AKASHAH arghhhh… mcm nak melompat2  jer [sedar diri sikit kang runtuh tempat tu apa pun tarak] orangnya yang sangat ramah..dan sentiasa senyum..sempat berborak pasal  novel baru dan novel lama beliau.. KATANYA: “Nanti pergi cari kalau tak ada direct jer PM saya” comel sangat. Akan g cari sangat2 tak sabar sudah.

For me majlis ni yang sangat luar biasa dari yg biasa I pergi OK..Ketibaan pelakon utama diiring kompang dan bunga manggar sebijik mcm adat majlis2 kahwin sebenar..Paling best cendrahati untuk yg menjawab soalan Bunga Telur "gula-gula"& Frame Khas untuk Tiga Hari, siap ada tepung tawar Lagi Macam bersanding betul-betul..Makanan yang disediakan dengan cocktail Syle dan Buffet style Terbaek.. 

(klik sini tuk tgk yg lain =>)UPDATE TUMBLR&GAMBAR SEKITAR MAJLIS
 OK..Apakah” Untuk 3 Hari” ia adalah adaptasi dari Novel Ahadiat Akashah yang berjudul sama mempunyai dua buku asalnya dan difilemkan maka dicetak semula dengan cover filem pula..


Cerita nya bagaimana?
Kalau Tanya saya mmg saya cakap best and anda akan cakap..
YE KER..? 
CONFIRM..? 
TAH2 MCM CERITA2 LAIN.. 
Tengok dan comment jangan dengar dan Comment ok..



Dari Novelnya..Sehingga dibawa ke Layar mmg saya cuma akan cakap TERBAEK…Tambahan arahan Afdlin Shauki dan tulisan Ahadiat Akashah

Opss...Mesti cakap..Cerita Tentang Apa Tak Cakap Pun..HUaHuaHua^gelak jahat^ PERGI TENGOK..!!! rugi kalau cerita2 ni tak best lah”SORRY” 
Tapi kan ni synopsis novel dia.. [Hint cerita gak,Tapi Sama ker? kena la pegi menonton dan jangan lupa comment kalau saya tak betul ya]

Sinopsis Untuk Tiga Hari dan Selepas Tiga Hari [ Ahadiat Akashah ]
Memang sengaja mereka memilih hari,
 tarikh dan waktu yang sama lalu,di hari 
persandingan itu mereka dirantai kemelut yang menyeksakan..

 Betulkah apa yang mereka lakukan ini? menurut 
kehendak famili masing-masing hanya kerana tak mahu mengecewakan hati
dan perasaan mereka. namun mereka hanya berjanj kahwin hanya
tiga hari.Mereka berjanji untuk bercerai tiga hari selepas hari persandingan..
Namun..Tiga malam bersama pasangan masing-masing... telah membawa
mereka ke sebuah alam yang lain,Dan apabila tiba hari yang ke tiga itu,
Bagaimana untuk mereka menyuarakan hasrat untuk bercerai??

“Watak hero lelaki dalam novel ni benar-benar menunaikan janji kepada sang kekasih untuk bercerai. Selepas 3 hari usia pernikahannya, Zafrin benar-benar telah menceraikan isteri pilihan keluarganya. Namun sebaliknya pula berlaku kepada pasangan kekasihnya yang bernama Rozita. Sepanjang 3 hari pernikahannya dia telah menjalankan kewajiban sebagai isteri kepada suami pilihan keluarganya. Akhirnya Rozita telah mengingkari janji kepada kekasihnya,Zafril Selepas Zafril bercerai dengan isteri pilihan  keluarganya iaitu Juwita, mereka berdua tinggal berasingan. Juwita telah keluar dari rumah Zafril dan menyewa rumah sendiri. Tetapi, melafazkan cerai memang mudah. Untuk merahsiakannya dari keluarga ke dua belah pihak amat sukar. Mereka terpaksa berpura-pura sebagai pasangan suami isteri semata-mata untuk mengaburi mata keluarga masing-masing. Namun sampai bila pasangan suami isteri yang sudah bercerai ini akan terus berpura-pura begini?”


Penerbit: Sharad Sharan (Ombak Rindu)
Pengarah: Afdlin Shauki
Pelakon Utama: Adflin Shauki, Rashidi Ishak, Vanidah Imran, Ayu Raudhah
Pelakon Pembantu: Dira Abu Zahar, Zizan Nin, Ainul Aishah, Nabil Ahmad, Zizan Raja Lawak, Fauziah Ahmad Daud, Zaibo, Khatijah Tan dan Atilia.
Produksi: Tarantella Pictures Sdn Bhd.



Happy to see P.E.O.P.L.E smile (=^_^=)

No comments:

Post a Comment

¸.•*¨*•*¨*ღ¸.•*¨*•*ღ
بِســـمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ
ღ¸.•*¨*•*¨*ღ¸.•*¨*•*ღ

Diceritakan Dari Hati ღ
(ღ No Hate Please,Just Love ღ)