Monday 30 January 2012

Family & Fren Day out [27/01 - 28/01]





Ok  ingat tak aku ada pernah story yg kisah Mak Saya tak sihat... hehehehe mmg lah saya akan buat sambungan coz ni antara kenapa kisah ini pula ada kan2..
ok Like This*baget mat saleh*
Disebabkan mak aku tak sihat aku terfikirlah nak membawa mak aku berehat..So aku pun terfikir nak bawa ke KOLAM AIR PANAS(Hot Spring) kerana…

Antara 12 kelebihan mandi air panas[*FAKTA ke AUTA saya pun dibantu MR.GOOGLE] :
  • *      Boleh menghilangkan stress
  • *      Membuatkan tubuh lebih bersih
  • *      Melancarkan peredaran darah dalam tubuh
  • *      Membuka pori-pori
  • *      Tidur lebih lelap
  • *      Boleh menurukan 13% kadar gula dalam darah (penyelidikan oleh New Zealand Medicine)
  • *      Memperbaiki kesihatan jantung (penyelidikan oleh Jepun)
  • *      Mampu mengatasi ruam atau jangkitan kulit
  • *      Mampu mengeluarkan racun atau toksin
  • *      Menyembuhkan sakit oto dan menjaga usus besar
  • *      Membantu dalam penyembuhan selsema, sakit kepala dan menyegarkan kaki
  • *      Membuka liang atau ruang pada kulit
Disebabkan fakta itulah saya membuat keputusan untuk membawa ibunda BERENDAM*ahakss ayat* so cari nyer cari mula2 nak ke selayang jer tapi tu just kolam teringat la FeldaResidence Hot Springs.. Cantik tempat ni bukan itu saja segalanya mudah sebab kelengkapan semua ada also dia ada air panas dan sejuk..

So lepas call sahabat karib ku *ewahh* nasib baik dia nak huhuhu..Kami pun arrange pergi pada hari jumaat 27/2/2012 so aku call lah salah sebuah Home Stay tu buat reservation..Esoknya pukul 5pm kami bertolak coz kawan aku.. dia gediks jap nak g jap tak nak sampai aku n mak aku g opis dia..GERAMMMM….ok..ok..hehehee ^sowi emo jap^
Sesampai kami kat sungkai saya call la owner home stay dia jempu kami kat stesen minyak*Baik sangat owner nie takut kami sesat*..Kami stay kat home stay dengan bayaran RM200.00 [rumah teres 1 tingkat]  ada 3 bilik siap Astro,Aircon Fridge,Dapur and segala peralatan memasak pendek kata macam rumah sendiri mesin basuh pun ada..Even tilam extra and bantal extra pun banyak kami g Ber5 ja hahahaha ^Anggaran kalau bawa boleh muat lebih 10 dari org^.. so masa sampai dah pukul 6.30 1 jam ja dari Subang.. letak barang terus pegi sana Cuma boleh mandi air panas ok la dari tak..bila dapat Tag warna Pink tuh bayaran RM7.00 tak silap coz air panas ja kan. Mandi sampai pukul 9.30pm dah kena halau balik hahaha. Kami singgah makan kat warung tepi rumah murah ya amat *lupa amik gambo semua kebuloq lapaq pas mandi* Then balik tito ler ZZZZzzzzz
Inilah lah rumahnya ^promote sikit^ so nanti sesaa nak g call lah
kala malam air berasap heheheehe^sekitar kolam air panas^
Cahaya Apakah hehehe^lampu lah^
abaikan apa yg kurang yer hahaha^zaman berubah^
Esoknya 28/1/2012  7.30pm bangun*Sesi mengejut yang lain susah ya amat* dan misi mandi sampai lebam akan bermula hahaha *mengalahkan orang sakit*..B’fast dulu kat kedai situ(makan sini murah2) sambung jalan g Hot Spring.. Sampai sana ramai gak la orang beratur Dapat lak Tag warna Biru *maksudnya dapat dua2 tag warna paberet huhuhu*..dengan bayaran Rm20++ tak ingat dah bayar dia..ya  ampun jam baru kul 9.00 dah ramai.Dari kaunter tiket boleh pilih nak naik TRAM or DRIVE coz dia kena masuk dalam lagi kami pilih drive coz senang nak bawa baju *malas angkut* so sampai terus la mandi kolam air sejuk dulu..Cantik sangat tempat dia bila siang Malam tak Nampak gelap..Terpegun seketika saat itu siyes.. tapi still tak lepas peluang g mandi air panas siap merebus telo bagai heheheeh Pas siap semua bilik persalinan and bilik mandi dia cantik sangat jangan risau la yang perlu hanya bawa kelengkapan mandi ja..…Kami Betolak balik pukul 3pm coz dah letih dah hehehe sambung tido sampai lebam..huhuhu

Jom nengok gambo yer dah panjang cita dah *ada yang malas membaca*..
Keselamatan diutamakan.. Tabik "/
My Very first view Cantik sangat <3

betapa ramai manusia didalam..huhuhu
cantik2
Kolam Air Panas ^DAY TIME^


mendidih tu huhuhu

nasi lemak n cendol dia sedap
Still ok la harga dia.. patut dengan rasa
^More Picture Here^
Happy to see P.E.O.P.L.E smile (=^_^=)

No comments:

Post a Comment

¸.•*¨*•*¨*ღ¸.•*¨*•*ღ
بِســـمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ
ღ¸.•*¨*•*¨*ღ¸.•*¨*•*ღ

Diceritakan Dari Hati ღ
(ღ No Hate Please,Just Love ღ)